Kvalitet framför kvantitet

När det är dags att beställa mössor att ge bort till kunder och bekanta för att sprida sitt varumärke är det viktigt att man satsar på bra kvalitet. Ett vanligt missförstånd när det kommer till profilreklam är att man bör skaffa så många exemplar som möjligt så billigt som möjligt så att produkten sprids så fort och långt den bara kan. Om man väljer detta alternativ så kan det till och med visa sig ha motsatt effekt, även om varan förvisso sprids snabbt på dessa sätt. Vad som händer är att den initiala reaktionen då en person får produkten i sina händer är glädje och tacksamhet, vilket dock snabbt vänds upp och ner då plagget går sönder nästan med en gång.

Väljer man ett plagg som inte tål lite stryk så kommer detta snart att bli uppenbart för användaren, och då denne inser att du gått in för en billig produkt så kommer detta att reflekteras i hur de ser på dig och din firma. Du visar att du inte tycket om att lägga pengar på dina kollegor och klienter och visar dessutom dåligt omdöme vad gäller val av kvalitet. Man behöver inte tänka särskilt länge för att inse att detta kan få ödesdigra konsekvenser för företagets rykte och där man trodde att man hade börjat med något positivt blir det hela en enda stor soppa.

Nej, välj kvalitetsprodukter får att visa att du varken är en snåljåp eller brister i dina omdömen så kommer din reklammössa snabbt att fylla det syfte som det haft från början: att sprida ditt varumärke och ge dess logo associationer med generositet och kvalitetsmedvetande. Alla behöver en mössa, särskilt i Sverige som ofta är kallt, och genom att ge folk en snygg och tålig mössa kommer ditt varumärke spridas vida och brett och dessutom vara i många år.